Detox

Om uw lichaam gezond te houden is het belangrijk om regelmatig uw lichaam van binnenuit te reinigen en ontgiften. In onze kliniek in Den Haag bieden wij verschillende detox methodes aan. Door het verwijderen van gifstoffen en afvalstoffen kunt u lichamelijke en psychische klachten aanzienlijk verminderen of verhelpen.

Uw lichaam ontgiften

De verontreiniging in ons milieu maar ook in onze voeding is helaas in de loop der jaren toegenomen. Ons lichaam is daarom vandaag de dag, veel meer dan vroeger, op een bepaalde manier verontreinigd. Veel van de chemische stoffen om ons heen zijn in ons lichaamsvet en bloed terug te vinden en hierdoor kunnen gezondheidsklachten ontstaan. Detoxen (ontgiften) is een goed middel tegen lichtere en heftige gezondheidsklachten en aandoeningen, maar ook om deze te voorkomen.

Voor wie is detoxen geschikt?

Verschillende ziekten en aandoeningen kunnen veroorzaakt worden door de verontreiniging van ons lichaam, zoals:

• Overgewicht
  • Vermoeidheid
  • Buikpijn
  • Migraine
  • Spierklachten
  • CVS
  • Lage weerstand, veel ziek
  • Dementie
  • Huidaandoeningen
  • Voortdurende ontstekingen
  • Suikerziekte
  • Kanker

In de huidige moderne tijd is lichaamsverontreiniging nauwelijks te voorkomen. Van een gsm, pc, magnetron of tv denkt men misschien geen last te hebben, toch veroorzaken ze veel straling die van negatieve invloed kan zijn op ons lichaam.

Ook veel van de zogenaamde E-nummers in levensmiddelen en pesticiden op groente en fruit zorgen voor een toxinebelasting van het lichaam. Dit kan het goed functioneren van het lichaam aantasten.

Het detoxen van uw lichaam kan bij één van de bovengenoemde aandoeningen of ziekten een adequaat middel zijn.

Vergoedingen

De meeste behandelingen van Clinique ImmunoTé vallen onder de wet van alternatieve geneeswijzen. Vanuit de aanvullende zorgverzekering worden de kosten voor alternatieve geneeswijzen in veel gevallen vergoed, afhankelijk van het verzekeringspakket.

Neem contact op met uw zorgverzekeraar voor meer informatie over de vergoeding.

Diverse methodes voor detoxen

In ons lichaam nemen diverse organen het natuurlijke detoxen voor hun rekening, zoals de lever, nieren, darmen, long, lymfen en huid. Door de zware belasting van de vele verontreinigingsbronnen in onze directe omgeving kunnen deze organen de taak van detoxen soms niet meer goed volbrengen.

Toxines zijn overal: in ons voedsel, in de lucht, in beautyproducten, farmaceutische producten en uiteindelijk ook in ons lichaam en onze darmen. In de kliniek gebruiken we verschillende methodes om te detoxen:

Colon Hydrotherapie (Hoge Darmspoeling)
Lever- en galreiniging
Matrix Regeneratie Therapie
Body Detox
Cupping

Kom langs en ontdek wat ontgiften voor u kan betekenen. Maak een afspraak in onze kliniek.

Alle tarieven

De positieve gevolgen van detoxen

Na het detoxen van uw lichaam in onze kliniek voelt u zich zowel fysiek als mentaal een stuk beter. U bent meer ontspannen en heeft meer energie. U kunt u beter concentreren en heeft minder snel last van overgewicht. Uw stofwisseling werkt ook veel efficiënter. Veel patiënten houden er na het ontgiften ook een betere lifestyle op na.

Tips

U kunt zelf een hoop doen om de verontreiniging van uw lichaam verder te beperken. Door een goed eetpatroon raakt uw lichaam al veel toxines kwijt.

• Eet onbespoten groenten en fruit
  • Beperkt gebruik van suiker
  • Minder uw gebruik van alcohol
  • Beperkt gebruik van geraffineerde koolhydraten
  • Drink voldoende mineraalarm water

Ook verzorgingsproducten zoals, dag- en nachtcrèmes, deodorants en douchegels kunnen voor verontreiniging zorgen. Let daarom op welke producten u gebruikt en wat hierin zit.